Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika přípravy pedagogů MŠ na práci s dítětem stejnopohlavních rodičů
Ranšová, Johana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se věnuje specifikům přípravy pedagogů v mateřské škole na práci s dětmi stejnopohlavních rodičů, to zejména u pedagogů, kteří mají zkušenost s dětmi z tohoto typu rodinného uspořádání. Práce zároveň srovnává více typů rodin, popisuje potřeby dětí v předškolním období a zaměřuje se na komunikaci mezi rodinou a mateřskou školou a také možnosti dalšího vzdělávání pedagoga mateřské školy v oblasti specifik práce s dětmi z homoparentálních rodin. Teoretická část je věnována tématu rodiny a její funkci, kde jsou popsány rozdíly mezi úplnými a neúplnými rodinami a uvádí alternativní formy rodinného soužití, včetně stejnopohlavních rodin. Zabývá se oblastmi založení rodiny, rodičovských rolí a postoji společnosti k nim. Současně také charakterizuje dítě předškolního věku z pohledu vývojové psychologie s důrazem na sociální složku. Zároveň je zde odkazováno na legislativu, která definuje rozdíl mezi manželstvím a registrovaným partnerstvím. Komunikace mezi rodinou a mateřskou školou je další oblastí, ve které jsou popsány způsoby interakce s dítětem a rodiči, včetně těch týkajících se stejnopohlavních rodin. Poslední část představuje možnosti vzdělávání pedagogů MŠ, které se zaměřují na práci s dětmi z homoparentálních rodin, včetně kurzů, seminářů a studia odborné literatury. Praktická...
The upbringing styles in lesbian families
Pátková, Laura ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Adámková, Jana (oponent)
Práca sa bude zameriavať na výchovu a postupy výchovy detí v lesbických rodinách. Výskum bude prebiehať kvalitatívne prostredníctvom rozhovorov so siedmimi rodinami. Cieľom práce je zmapovať podmienky výchovy v konkrétnych lesbických rodinách, či sa v rodinách dbá na prípravu detí na inakosť, ktorá ich môže postihnúť, alebo naopak. Následne sa výsledky porovnajú, a to aj s doterajšími zahraničnými a domácimi výskumami v danej oblasti. Výsledky práce priniesli zistenia o tom, že jednotlivé lesbické matky využívajú pri výchove tzv. demokratické štýly, vzťah k deťom bol popisovaný ako kladný a využívané je vo výchove stredné vedenie. Matky sú toho názoru, že je potrebné dbať na potreby ich detí, počúvať ich názor na vec a v určitých aspektoch ich nechávať aj spolurozhodovať, samozrejme s prihliadaním na vek. Matky aj od malička deťom predstavujú rôzne typy rodín (Heteroparentálne, homoparentálne, single) či už prostredníctvom knižiek, filmov alebo dokonca aj kontaktu s inými homoparentálnymi rodinami. Na možnú homofóbiu väčšina matiek deti zatiaľ nepripravujú. V troch rodinách prebiehajú aj kontakty detí a darcov spermií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.